KulturaRozmaitości

Kraków – miasto wielu atrakcji i tradycji

Kraków to jedno z najstarszych i najbardziej znaczących miast w Polsce. Jego historia sięga ponad tysiąca lat. Pełna jest ważnych wydarzeń i kulturalnych osiągnięć. Miasto było stolicą Polski do XVII wieku i jest obecnie jednym z najważniejszych centrów kulturalnych i turystycznych w kraju. Znajdziemy tam wiele zabytków, w tym Zamek Królewski na Wawelu, Rynek Główny z Kościołem Mariackim oraz wielowiekowe uniwersytety. Niedawno udało mi się odwiedzić dawną stolicę Polski w ramach wycieczki szkolnej i zobaczyć wiele bardzo interesujących miejsc. Pierwszego dnia odwiedziliśmy Muzeum Lotnictwa Polskiego, gdzie mogliśmy zobaczyć najróżniejsze samoloty te starsze, jak i te najnowsze. Jednakże z powodu ograniczonej ilości czasu głównie skupiliśmy się na samolotach zimnowojennych .
Z tych najciekawszych mogliśmy zobaczyć: F4F-Phantom II; Mig-15,17,19,21,23,29; Harrier GR.1; Lim-5; TS-11 Iskra; Mirage IIIC i tak dalej. Tego dnia również udało nam się zwiedzić najpopularniejsze zabytki Krakowa, takie jak: Kościół Mariacki, Sukiennice czy Wawel. Na koniec udaliśmy się do „Aliego Pomagaliego” który ukręcił nam wszystkim pysznego kebaba.

Następnego dnia wycieczki odwiedziliśmy Regionalne Centrum Informatyki Kraków, gdzie dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o urządzeniach teletransmisyjnych i komutacyjnych służących do zabezpieczenia łączności i informatyki dla jednostek i instytucji wojskowych. Przedstawiono nam także zasady funkcjonowania platformy e-learningowej. Odwiedziliśmy studio nagrań filmowych oraz studio nagrań dźwiękowych. Na koniec uczestniczyliśmy w zajęciach z musztry wojskowej. Ostatnim celem naszej wycieczki była 8. Baza Lotnictwa Transportowego w Balicach, gdzie znajduje się ogromny pas startowy z lądującymi i startującymi samolotami. Udało nam się także zobaczyć wnętrze samolotu CASA C-295M. Po zwiedzaniu zjedliśmy prawdziwy wojskowy obiad, a następnie rozpoczęliśmy naszą drogę powrotną do domu.

Avatar photo

Antoni Szoszkiewicz

Uczę się w VIII klasie Szkoły Podstawowej w Chociszewie. Prywatnie interesuję się sztukami walki, bronią i nożami. Lubię w wolnym czasie spotykać się z kolegami i spędzać czas jeżdżąc na rowerze. W redakcji zajmuję się pisaniem tekstów i poszukiwaniem ciekawych tematów oraz poznaję tajniki montażu filmowego.