KulturaPodróże

Grecja – kraj pięknego słońca i ciepłych wód

W kwietniu tego roku dołączyłem do szkolnego projektu Erasmus+, który pozwolił mi odwiedzić obcy kraj bez generowania jakichkolwiek kosztów. Padło więc na Grecję. Od zawsze stanowiła mój cel podróży ze względu na wyjątkowy klimat jaki tam panuje. Jechaliśmy autobusem. Przejazd z Polski zajął około 28 godzin, więc była to naprawdę długa droga. Przejeżdżaliśmy kolejno przez Słowację, Węgry, Serbię i Macedonię, podziwiając w tym czasie wiele pięknych, różnorodnych krajobrazów.

Po przyjeździe do hotelu dostaliśmy karty do pokojów i poszliśmy na pierwszy, prawdziwy grecki posiłek. W restauracji jedzenie podawano w stylu szwedzkiego stołu – było go bardzo dużo, lecz ze wszystkich rozmaitych dań bardzo polubiłem tzatziki i gyrosa, a z deserów zasmakowała mi baklava. Na terenie obiektu znajdowały się baseny, z których bardzo często korzystaliśmy. Ciekawostkę stanowi fakt, iż zaledwie 3 metry od ośrodka znajdowało się już wybrzeże Morza Egejskiego, którego wody często miały wyższą temperaturę niż te w basenach.

Drugiego dnia wycieczki odwiedziliśmy pierwszą Grecką szkołę, różniącą się bardzo do mojej. Budynek mieścił zaledwie 90 uczniów. Po powrocie uczestniczyliśmy w lekcji greckiego tańca zorby. Był to bardzo ciekawy i inspirujący czas.

Następnego dnia odwiedziliśmy drugą szkołę, która była już dużo większa. Tam przedstawiliśmy przygotowaną przez nas przed wyjazdem prezentację, która mówiła o tym kim i skąd jesteśmy. Po wstępnym zapoznaniu z uczniami dobraliśmy się w mieszane pary (jedna osoba z Grecji z jedną osobą z Polski) i zaczęliśmy prowadzić bardzo ciekawe rozmowy na różne tematy. Pod wieczór wspólnie zagraliśmy w grę terenową w mieście Leptokaria.

Następne dni upłynęły między innymi na wspólnej grze w piłkę nożną z greckimi uczniami, zwiedzaniu różnych pięknych miejsc i wykonywaniu grupowe zadań związanych z naszym projektem edukacyjnym. Najciekawszymi z nich były Skiatos, Stary Pantaleimon i Meteory. We wszystkich tych miejscach widoki zapierały dech w piersiach. Podczas zwiedzania dowiedzieliśmy się bardzo dużo o historii i kulturze Grecji. Oczywiście podczas wyjazdu nie zabrakło także elementów wypoczynku i rozrywki. Korzystaliśmy w pełni z pięknej pogody, opalając się i uprawiając rozmaite sporty. Świetnie bawiliśmy się na zorganizowanych przez opiekunów dyskotekach.

Czas spędzaliśmy także na plaży na wyspie Skiatos, gdzie wraz z kolegami odważyliśmy się skorzystać z atrakcji, która polegała na trzymaniu się rączek na pontonie przyczepionym do szybkiej łódki. Cała zabawa polegała na tym, że łódka miała na celu wywołać tak zwane drifty i jedynym naszym zadaniem było nie spaść z tego pontonu. Nie wszystkim się to jednak udało, więc śmialiśmy się do rozpuku. Na wyjeździe uczestniczyliśmy również w zajęciach, które miały na celu przybliżyć nam tajniki internetowego programu Canva, służącego do tworzenia między innymi prezentacji, filmów, CV. plakatów itd.

W ostatnim dniu pobytu ponownie zawitaliśmy do miasta Leptokaria, aby zakupić wszelkie pamiątki, które pomogą zapamiętać ten wyjątkowy wyjazd na dłużej. Czas spędzony w Grecji był więc zarówno bardzo produktywny, jak i pełen wspaniałego odpoczynku. Z pewnością wrócę do Grecji, a Wam bardzo polecam się tam wybrać!

Avatar photo

Antoni Szoszkiewicz

Uczę się w VIII klasie Szkoły Podstawowej w Chociszewie. Prywatnie interesuję się sztukami walki, bronią i nożami. Lubię w wolnym czasie spotykać się z kolegami i spędzać czas jeżdżąc na rowerze. W redakcji zajmuję się pisaniem tekstów i poszukiwaniem ciekawych tematów oraz poznaję tajniki montażu filmowego.